Even voorstellen: onze nieuwe collega Judith!

Maak kennis met Judith. Vanaf 1 januari versterkt zij het Klaswijs-team. Judith gaat zich inzetten voor de vervangingen op korte termijn. Denk aan de aanvragen die ’s ochtends vroeg worden ingediend omdat er een ziekte leerkracht is. Daarnaast zal Judith ook vaak de kennismakingsgesprekken voeren.  In deze blog stelt zij zich voor.

Judith van der Lugt
Planner bij Klaswijs

‘Het gaf mij veel voldoening om na weken van oefenen, ploeteren en zwoegen dat ‘eureka’-moment bij mijn leerlingen te mogen zien.’

 

Maak kennis met Judith. Vanaf 1 januari versterkt zij het Klaswijs-team. Judith gaat zich inzetten voor de vervangingen op korte termijn. Denk aan de aanvragen die ’s ochtends vroeg worden ingediend omdat er een ziekte leerkracht is. Daarnaast zal Judith ook vaak de kennismakingsgesprekken voeren.  In deze blog stelt zij zich voor.

Men zegt weleens dat het leven gek kan lopen. Zelf had ik nooit verwacht in het onderwijs te belanden. Als achttienjarige, vers van de middelbare school, had ik hele andere plannen met mijn leven. Ik vond school vooral een saaie en eentonige bedoening.

De omslag kwam toen ik als arme student een bijbaantje als huiswerkbegeleider vond. Ik merkte dat ik ontzettend veel energie kreeg van lesgeven. Het gaf mij veel voldoening om na weken van oefenen, ploeteren en zwoegen dat ‘eureka’-moment bij mijn leerlingen te mogen zien. Die momenten wilde ik wel iedere dag meemaken.

Voorliefde voor het onderwijs, nou nee..

Een studieswitch volgde en na het afronden van de pabo ging ik aan de slag als juf van groep 5. Hier kwam ik er nogmaals achter dat het onderwijs absoluut geen saaie bedoening is. Mijn dagen waren gevuld met de meest uiteenlopende activiteiten. Geen dag was hetzelfde. Ik genoot van mijn leerlingen, maar ook van de uitdagingen die het lesgeven met zich meebracht. Want hoe kon ik nu inspelen op die specifieke leerbehoefte? Hoe kon ik het negatieve gedrag van die leerling ombuigen? Hoe zorgde ik ervoor dat mijn doelen behaald werden?

Naast de uitdagingen die zich binnen mijn klaslokaal voordeden, werd ik ook geprikkeld door grotere vraagstukken. In het bijzonder het lerarentekort. Ik zag in de praktijk hoe scholen met dit probleem worstelden. Om deze vraagstukken beter te begrijpen, besloot ik om afgelopen september te starten met de master Onderwijswetenschappen. Toen zich niet veel later bij Klaswijs de mogelijkheid voordeed om ook praktisch en doelgericht met het onderwerp aan de slag te gaan, twijfelde ik dan ook geen moment.

Werkzaamheden bij Klaswijs

Bij Klaswijs mag ik samen met scholen op zoek naar de beste oplossing. We denken, sparren en delen met elkaar. Daarnaast mag ik talentvolle juffen en meesters een plek bieden waar zij zich kunnen ontplooien en ontwikkelen. Want als er een les is die ik bij Klaswijs heb geleerd, dan is dat deze: Samen kom je verder.

Wil je kennis maken met Klaswijs? Neem dan contact op met Judith!

Gerelateerde blogs

Positief Leerklimaat

Positief Leerklimaat

Positief Leerklimaat Afgelopen 5 februari hadden we een trainingsavond over positief leerklimaat. Maar wat is dat eigenlijk? Leer je dat niet gewoon op school? En waarom is dat leerklimaat zo ontzettend belangrijk? In deze blog lichten we de term verder toe. ...

Lees meer
Kinderen die vragen…

Kinderen die vragen…

Kinderen die vragen... Een paar weken geleden namen we jullie al mee in de wonderlijke wereld van lesgeven. Tijdens onze trainingsavond van 29 november hebben we met Jan Willem Baars nagedacht over belangrijke thema’s in het leven van elke docent: orde houden en goede...

Lees meer
Training ‘Orde houden en feedback geven’

Training ‘Orde houden en feedback geven’

Training 'Orde houden en feedback geven' De regen stroomt met bakken uit de lucht. Treinreizigers hebben weer eens last van een storing, en degenen die met de auto onderweg zijn, staan meer stil dan dat ze kunnen rijden. Niet heel ideaal als je naar Gouda moet… Toch...

Lees meer
Zelfeffectiviteit in het basisonderwijs

Zelfeffectiviteit in het basisonderwijs

​Zelfeffectiviteit in het onderwijs  Ongetwijfeld heb je mensen om je heen wel eens horen zeggen dat je vertrouwen moet hebben in je eigen kwaliteiten, omdat de kans op succes dan veel groter is. Andersom wordt er ook gezegd dat een taak je sowieso niet gaat...

Lees meer
Een (h)echte groep

Een (h)echte groep

Een (h)echte groep De eerste weken na de zomervakantie staan in teken van groepsvorming. Weleens gehoord van de vier fasen van groepsvorming? Bruce Tuckman zette ze ooit op papier: forming, storming, norming en performing. Hij ging er vanuit dat elke groep zich...

Lees meer
De christelijke kinderboekenweek 2019

De christelijke kinderboekenweek 2019

De christelijke Kinderboekenweek 2019 De christelijke kinderboekenweek staat alweer vroeg in het jaar op de agenda en wat is er nu leuker dan alvast bedenken wat je allemaal met het thema kunt! Het thema dit jaar is ‘op reis’. Een breed thema, waar je veel...

Lees meer